Jag är obeveklig

För ett tag sedan satt jag på ett krångligt ställe med ungefär en triljon olika telefontider, och ytterligare ett par tusen förordningar om vem skulle ta vilket samtal från den och den personen. Det var med andra ord som en jävla labyrint att få fram kunderna till rätt person, de kunde bara släppas igenom om de sa det magiska ordet och då blev det som sesam öppna dig och alla levde lyckliga i alla sina dagar.
Olyckligt nog var det väldigt få som sa det magiska ordet, och därav ett stort missnöje som naturligtvis togs ut på dörrvakten, a.k.a.  Linn Taylor.
En dag ringde det en mycket myndig man som inte hade ett enda magiskt ord på fickan, det hela urartade till, ja vad som nästan, måste liknas vid ett gräl även om tonen var förhållandevis artig. När måttet var rågat för den myndige mannen förolämpade han mig med att fråga något i stil med om jag någonsin funderat på att jobba som byråkrat på en polisiär myndighet. Mitt svar på det blev tyvärr:
-Du är dum!  

Sen kokade jag av ilska, och av frustration över att min annars så väl upphållna fasad rämnade med att jag uttryckte mig på samma sätt som en femåring...


"Byråkrati
är den struktur och uppsättning regler som skapats för att styra en vanligen större organisation. En person som ingår i en byråkrati kan kallas byråkrat. I nedsättande bemärkelse betyder termen ämbetsmannavälde. Även om alla större organisationer har någon form av struktur som kan kallas byråkrati, används termen ofta i nedsättande bemärkelse om administrativa apparater som uppfattas som alltför omfattande eller ineffektiva."


Såhär i efterhand har jag kommit över det har med att han ansåg mig vara omständig och ineffektiv, för för guds skull så var det ju precis vad det där stället var, utan istället ser jag det positiva: Linn Taylor är obeveklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0