mera helg, tack.

En GRYM helg, om man mätte hur bra en helg är efter antalet skador så var det här nog en av dem bästa helgerna hittills.

Fre: Raka vägen till Cissis studentmottagning efter jobbet. Jättegod mat och ett stort förråd av alkoholhaltiga drycker och ett mycket trevligt sällskap därtill. Blev nog något på kanelen, och hade väl ut ett glas eller två... mest över mig själv till mitt försvar.
Sedan bar det av till tekniska, där Kiss-konserten mullrade på, där jag tog bussen till Norrtälje. Somnade in rätt bra på bussen, vill jag minnas.

Lör: Upp i ottan, mocka, rida, rasta jyckar... In till Norrtälje igen, köpa bok och målarfärg. Bussen hem till stan igen efter det. Somnade igen på bussen, ren tur att jag inte däckade på mannen i sätet brevid.

Hemma, duscha, fixa, dona... Åka till Jossans 21 års kalas. Ringde Katta på vägen dit, hon och David hade tagit en något lång power nap och var minst sagt stressade. Ringde Sophie, och det är att ta i i underkant och säga att hon var på uselt humör, hårkris var det visst. Det löste sig dock sedan, frid och fröjd igen.
Hos Jossan var vi väl i runda slängar 15-20 pers, mest partyglada flickor, 18 flaskor vin och ett par öl ovanpå det. När högtalarna väl anläde vid tio snåret kom festen igång på allvar, det var nog ett par grannar som önskade livet ur oss... men det var vi för glada för att bry oss om.
Vid kvart i 12 kom alla taxibilarna som skulle ta oss vidare till Ambassadeur. Att styra upp vem som skulle sitta var var ju som att ha hand om en grupp 3-åringar. Lyckligtvis åkte jag med Taxi Sthlm och alla andra 020, så det var inte mitt problem.
Väl på Ambassadeur dansades det in på småtimmarna, en viss panik utbröt när kl. närmade sig 3.. men sen lugnade det ner sig eftersom det inte stängde förän 4...
Hur som togs det nog en sväng förbi Labbet (usch) innan hemgång, imponerande uppslutning dock måste jag säga. Och det är väl sällskapet som gör stället?
Lyckades ta 195... måste ha promenerat bort till kungsan ja. Vagt det där. Slocknade som ett ljus på bussen (vad är det med mig och bussar....) Vaknade väl i typ Högdalen, och fick alltså ta en extra tur Hagsätra och tillbaka innan jag hel (?) och hållen kom till Svedmyra och säng, ljuva säng.

Sön: Väcktes vid 12 av min far som övertalade mig att komma med på brunch. Inspekterade skadorna och fann ett stycke bula i bakhuvudet, en krossad armbåge och ett ganska ballt blåmärke på skenbenet. Vad det gällde bakfyllan så var den tro det eller ej inte där. Jag måste ha varit snäll på sistone.
Brunchade på Skanskvarnen (heter den så...?) och tog mig senare till Rålis där Beccie, Etta, Heddopeddo+man väntade med singoallakakor och snaskigt skvaller.
Efter det tillbaka till Årsta där jag hjälpte syster med matten och käkade sushi.
Tog mig senare något avtrubbad hemåt och rasade i sängs.

Vilken helg!

För övrigt är det gudomligt att ha busskort igen efter en vecka utan. Jag blir stressad av bussremsor.

PS. Jag har ett myggbett på halsen, ett äkta sugmärke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0