Teknikens underbara värld

Förmiddag
Mitt mål idag är att stå hela förmiddagen. Mest för att det är kul att leka med mitt höj- och sänkbara skrivbord. När jag jobbade på Konsum en gång i tiden tänkte jag stå i kassan. Det höll i typ ett halvt pass, jag får ont i ena knät. Jag tror att jag eventuellt har världens klenaste kroppskonstitution. Jag har stått i två timmar och mitt knä gör redan ont.

Jag får blåmärken väldigt lätt också, så nu efter helgen ser jag lite ut som en geopard. Fast jag hade hellre sett ut som en panter, mycket ballare. Kanske kommer jag att vara en panter efter Roskilde.

Eftermiddag
Vi har en massagestol här på jobbet.  Idag på lunchen tänkte jag få en avkopplande stund så jag bokade in mig på 11:40-12:00 passet.
Jag tror jag sällan har varit så spänd som efter de 20 minuterna. Det var som att gå på Grönan. Man åkte upp och ner, och blev klämd både här och där. Jag tror att jag var fel storlek för stolen för det blev väldigt mycket huvud/rumpmassage... vilket ifs inte var helt fel.
Jag valde programmet "Klassisk massage" och det känns verkligen som det ligger någon under stolen och klämmer på en, liten och oskyldig som jag är tyckte jag att det var rätt busigt. När stolen till sist skulle chop-chopa sådär som man gör med kanten av handflatorna började jag skratta okontrollerat, hela jag låg ju och skakade som en geléklump.

Betyg: Mer kul än avslappnande, men man får ju en paus från jobbet. Lite hårdhänt (trodde ett par tre revben skulle ryka), men det finns tydligen mildare program att välja mellan. Hörlurar som sitter fast bra rekommenderas, annars åker de ur.


4 blåmärken av 5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0