Skicka brev

Idag fick jag i uppgift att lägga ner 200 inbjudningar i 200 kuvert. Nemas problemas, saker och ting är ganska dött inför midsommar så alla extrasysslor mottages med tacksamhet.

Sagt och gjort, inbjudningarna är ilagda och nu återstår endast att klistra igen kuverten. Jag tänker att med en blöt trasa kan jag snabbt och lätt fukta limmet och klistra igen.

Men dessa brev vet vad äkta vara är, och inget annat duger. Limmet behöver det taylorska salivet för att fungera, och vem är jag att neka det? Så, jag börjar naturligvis slicka igen kuverten.

Efter ca 70 kuvert och när salivet blivit som torkad sarre i hela munnen kommer vaktmästaren ner och meddelar att han har en maskin som sköter igenklistringen.
MY ASS. Jag är bättre än vilken maskin som helst!

Hur som, är det någon som har någon uppgift på hur många livshotande kemikalier det finns i kuvertlimmet?

/Lite orolig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0