Välbehövlig tisdagsledighet

Efter att ha jobbat måndag-måndag och toppat helgen med två fina pass på Village var man rätt körd i huvudet. Så när adecco ringde 06:45 tisdagmorgon och meddelade att jag var obokad under tisdagen gräts det inga floder.

Gud vad skönt att göra ingentinf alls, typ.

Fast sen så dammsög jag, för det hinner jag aldrig annars. Efter det tvättade jag en jacka och två par skor som såg för bedrövliga ut, för det hinner jag aldrig annars. Sist diskade jag, för det hade jag uppenbarligen inte hunnit med den gångna veckan.

Helvete. Jag får hem brev om pensionssparande. Jag städar på min lediga dag.

Jag har blivit gammal, i förtid. Jag känner att jag kanske måste flippa helt;  pierca mig, åka på munkvandring i tibet, gå med i en sekt.

På eftermiddagen ringde Hedvig helt otippat, så vi bestämde lekträff. Jag kom en halvtimme efter utsatt tid, men det kan göra Hedvig gott för annars får hon hybris.

Vi lallade runt lite på stan. Hedvig tjatade om en massa väskor hon ville ha, och jag hittade en väska på Beyond Retro som jag inhandlade. En liten svart läderclutch att ha alla gånger jag går ut, vilket inträffar läskigt sällan nu för tiden. Jag betalade även handpenning på en klocka som jag har beslutat ska bli min 20-års präsang.... i slutet av september. Här gäller det att ha framförhållning. Väldigt svart och tjusig är den iaf, från Rado.



Sedan begav vi oss till min våning i Svedmyra där vi pratade sönder varandra och blev rätt sviriga på ett glas vin och en burk öl. Vid midnatt lämnades jag åt mitt öde, Hedvig skulle möta sin käresta (för nattliga äventyr får vi anta.)

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0