Vill du bråka?

Igår hamnade jag i ett massivt bråk i tvättstugan.  Bakgrund är att jag bor i ett tattigt hus där inte en jävel håller sina bokade tvättider, eller rensar luddfiltret i torktumlaren för den delen heller.

I alla fall, jag travar ner vid kvart över sju för att se om någon tvättar på 19-21-tiden. Det är då en tjej där nere som har sin tvätt på tork samt en maskin igång. Helt logiskt antar jag då, eftersom hennes tvätt hänger och torkar, att hon hade tvätttiden mellan 17-19. När hon dessutom säger, på bruten svenska, att det ska komma någon vid halv 8 (om man inte har dykt upp en halvtimme efter det att tiden börjat får vem som helst börja tvätta sin tvätt) så tycker jag att det var ett rimligt antagande att hon hade den tidigare tvättiden.

Vid halv 8 kommer jag ner, för att se om den andra personen dykt upp, vilket den inte har. Så glad ihågen börjar tvätta alla mina grejor.
När jag sedan ska hänga min tvätt en dryg timma senare hänger fortfarande den andra tjejens kläder kvar i torkskåpet. Eftersom jag trodde att hon hade tiden mellan 17-19 (man har rätt att torka kläderna en timme efter att tiden gått ut) börjar jag ta ut hennes kläder.
En tio minuter senare kommer tjejen ner, och det är då det roliga börjar. Jag har missuppfattat situationen, det är hon som har 19-21-tiden och om hon hade pratat ordentligt så hade jag ju varit med på det. Men, helvetet brakar lös när hon ser att jag tagit ut hennes kläder.

Do får ta ut dinna kläder! Ta bort DOM! Dobbelt arbete, dobbelt arbete....

Sedan följer ca en halvtimmes hetsigt meningsutbyte där hon skriker att jag är dum i huvudet och jag hyffsat sansat försöker förklara för henne varför det blev som det blev.

Som den översittaren man är måste jag väl säga att jag på ett iskallt sätt vann diskussionen, inte så svårt när man argumenterar med någon som bara skriker.

...vilken adrenalinkick!

image1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0