"Den perfekta dagen" och telefonlöshet

Igår var en overkligt härlig dag. Sådär bra att redan dagen efter när man tänker tillbaka på den så kantas alla minnesbilder av luddigt, guldigt ljus.

Dagen började med (ja, om man bortser från ett omilt uppvaknande från dagen efter kvällen före... en dag till usch) att David och Katta plockade upp mig och Jossan i Gullis för gemensam färd ut till Danderyd och Davids barndomshem.

Jag önskar inte alls att jag växte upp i ett stort, vitt hus med tomt, takterrass och sjöutsikt. Nej.

Anyways, väl där installerade jag, Katta och Jossan oss på varsin solstol och bara stekte i solen. Svalkade oss med pärondricka emellanåt, och tog ett par lättsaltade sombreros på det. David roade sig med att tvätta och damsuga bilen (och fantiserade om oss flickor i små avslöjande bikinis lagom inskummade med bilshampoo, såklart).

När David slitit klart anslöt han sig till oss för ett parti kubb. Jag och David vann såklart. Sen skulle en omgång till spelas och då hamnade jag på samma lag som hans värdelösa flickvän så då tog segersviten slut. Inget går att skyllas på mig.. la la la...

Efter det var vi rätt svettiga hela bunten och beslutade oss för att bada i den vältempererade poolen. ...Ett par vitklädda servitörer kom förbi med färsk, uppskuren frukt på silverfat och ett par kristallglas fyllda med mousserande rosévin. Sedan tog de av sig kavajerna och visade sina solbrända, vältränade bringor och svalkade oss med stora, exotiska palmblad...

...eller kanske inte. Men badade gjorde vi i alla fall, och tog en massa eh... innovativa(?) bilder också. Kommer finnas på facebook inom kort.

Efter det gjorde vi en insats och plockade typ 5 liter hallon. Grymt goda! Och så hämtade vi Lilltaylor som fick vara med och leka dagen till ära.

Efter ytterligare bad packade alla fem in sig i bilen för att åka och köpa en grill i Upplands-Väsby. Den kvinnliga delen av gruppen råkade dock förirra sig till en skoaffär med rea, endast Lilltaylor lyckades motstå att köpa något. Mest för att hon hade pengarna i bilen, tror jag.

Sedan var det dags för mellanmål. På McDonalds såklart, denna gudagåva. Efter det åkte vi till Ica Glädjen där Davids kamrat jobbar. Så vi hade personal shopper, det var fint.

Hemfärd till stora staden igen. Jossan skulle på middag med far och bror sin så hon lämnade oss. Istället fick vi en Sophie, nyss hemkommen från Grekland.

Katta gjorde i ordning maten inför grillningen vi tänkte ha i Rålis sen. Vi var ju tvugna att inviga grillen. Jag, David, Lilltaylor och senare även Björn kollade på Batman Begins medan Sophie fixade sig inför kvällens äventyr.

Väl i Rålis blev vi ett ganska stort gäng när allt fler anslöts sig. Jossan kom tillbaka, Beccie kom med bestick och tallrikar (Katta, hur kunde du glömma att packa ner det?! haha), Martina, Mickis och Henrietta kom också och sällskapade med oss.

Vid niotiden åkte jag och syrran hem, men de andra stannade kvar sent in på kvällen kan jag tänka mig.

När jag kom hem upptäckte jag att min telefon var borta. PANIK.
Eftersom jag inte har någon hemtele blev det lite problematiskt. Jag plingade på hos alla grannar i korridoren för att få låna en mobil att ringa till dem i Rålis med men inte en enda öppnade. Tattigt hus, ingen grannsämja alls.
Till sist kom det en tjej och jag fick låna hennes telefon att ringa till Katta med. Tur att jag kunde hennes nummer iaf!

Telefonen var inte borta, utan låg säkert i Sophies väska, så jag bad Katta ta med den till jobbet idag så att jag kan åka förbi och plocka den på lunchen. Jag hoppas att hon kom ihåg det kl. 05:30 imorse!

Det känns både skönt, och lite naket, att vara utan telefon.

...men så är det ju ofta skönt när det är lite naket, he he

Kommentarer
Postat av: Kattipatti

I löööööööööööööööööv ju! hahah

2008-07-28 @ 13:57:32
URL: http://kattipatti.blogg.se/
Postat av: Kattipatti

NU ÄR BILDERNA UPPE!

2008-07-28 @ 15:02:17
URL: http://kattipatti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0