P=?

Kollade in en sväng på Statistiska Centralbyråns hemsida, just for fun.

Det finns 452 personer i Sverige som heter Taylor i efternamn. 452 av 9 000 000. Jag är ganska speciell, ändå. Tänk 452/9 000 000=5,02*10^-5=0,0000502% av befolkningen heter som jag, det är ganska lite!

Sen kollade jag upp hur många som heter Linn i förnamn, det var typ 12 000 någonting. Vilket osökt leder oss in på vad sannolikheten att någon heter Linn i förnamn och Taylor i efternamn är.

Men där tog det stopp, det enda jag kommer ihåg av sannolikhetsläran är att sannolikheten=P.

Slutsatsen av det här inlägget är:

1. Jag tänker lite för mycket på mig själv
2. Jag kommer köra rätt hårt på matten i höst
3. Jag behöver äta lunch nuuuu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0