Insida vs. utsida

"Det är insidan som räknas." ...eller?

I dagens samhälle (skönt att börja lite lagom pretentiöst) är vi allt mer ytliga. Jag tror att det är för att vi har så ont om tid och så mycket stress. Vi har inte tid att gå på djupet, att se förbi omslaget och allt tjafs runt i kring.
Är du på krogen och vill ha ett ragg kör du ju på nån som ser (snygg), kåt och villig ut... inte någon grå mus i hörnet som kanske, men kanske inte kommer göra din kväll minnesvärd.
Ska du läsa en bok tar du naturligtvis den med det mest slående omslaget, för bra utsida borde ju vara lika med bra insida.
Och om inte så har du ju iaf en utsida som är bra, right?

Det satt en farbror och rökte pipa i solen utanför jobbet idag. Vad mysigt tänkte jag att det jobbar riktiga farbröder på mitt jobb. Jag satt där och smygiaktog farbrorn, och la märke till att han hade Tiger of Sweden-strumpor
i ett par ecco-skor.

Vad är poängen med att ha någonting fint på insidan om utsidan är så ful att man smäller av?!

Dagens ord blir därför kombinera.

Kombinera ett catchigt inre med ett läckert yttre et voilá - du har funnit den gyllene medelvägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0