Sleep walker 2008

Jag har en förmåga att drömma mycket intensivt, och verkligt. Jag är oftast hemma fortfarande även om lägenheten brukar vara sammankopplad på nån vänster med jobbet, krogen etc och det finns alltid andra personer i min lägenhet.
Okej, alkohol har ofta en del i det hela.

Så, inatt var det alltså dags igen. Jag ligger utspridd på min säng som en sjöstjärna utan täcke, naken givetvis, eftersom det är ca 30 grader celsius i min lägenhet dygnet runt under sommaren.
Så vid två-tiden,kanske, vaknar jag till av att det luktar bajs. Det luktar verkligen som om någon har en kraftig diarée och har beslutat sig att mitt hem är en allmän toalett.

Så, föreställer jag mig, sätter jag mig upp och sniffar eftertänksamt i ett par ögonblick. Funderar lite, klipper lite med ögonen. Och då kommer jag på att men visst var det så att det var någon kille här, visst? Han måste vara på toaletten, och det är därför det luktar skit.
Helt plötsligt blir jag pinsamt medveten om att jag är naken, och det vore ju katastrof om denna bajsande man såg mig så. Så tyst lindar jag in mig i täcket och tassar ut i hallen...

Jag gläntar försiktigt på badrumsdörren... det är släckt där inne. Och nej, det är tomt.
Okej, ingen person i badrummet, hallen eller rummet... och dörren är låst. Det är nog ingen bajsande man som varit i min lägenhet.

Jag går och lägger mig igen och somnar om, nästan helt övertygad om att det inte har varit någon hemma hos mig och gjort stora B. Nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0