Svenska kyrkan

Jag har nyligen gått ur Svenska kyrkan. Det tog sin lilla tid, eftersom den blanketten inte finns att ladda ner på Svenska kyrkans hemsida, och det krävdes ett par ilskna mail fram och tillbaka. Slutligen skrevs papper under och beräftelsen kom.

Jag är nu troslös. (hahahaha hej barnslig)

Men, gräset är ju alltid grönare på andra sidan, och nu lagom till mitt utträde har jag förälskat mig i en kyrka. Jag, som förövrigt varit totalt ointresserad av giftermål tidigare, måste få gifta mig i den kyrkan! Jag kan inte sluta tänka på hur vackert det skulle vara att skrida fram i gången med en böljande sidenklänning och alla beundrande blickar.....

Anyways, måste hitta en man först. En man som är med i Svenska kyrkan, så tyvärr måste jag säga bye bye till alla judar, muslimer, buddhister och andra troslösa män!

Oscarskyrkan, en dröm med tinnar och torn:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0